romexpo new center of the capital 2 minJurnalistul Dorin Chioțea a publicat luni primul film despre viitorul mega PALAS plănuit de ieșeanul Iulian Dascălu la București. Cel mai tare izbește anunțul că prin proiectul pregătit de Iulius Grup centrul capitalei se va muta la Romexpo (cam cum s-a întâmplat de fapt la Iași după deschiderea PALAS și, într-o măsură ceva mai mică, la Timișoara după deschiderea Iulius Town). O altă noutate dezvăluită de acest film este că cea mai înaltă clădire a proiectului, un turn de 181 metri, va fi un luxos hotel de 5 stele. Va mai fi construit un mall ultraluxos, 13 zgârie nori ce vor adăposti birouri clasa A+ dar și o zonă rezidențială VIP, o parcare imensă - 12.000 de locuri - și un parc gigantic. 
           
Cel puțin pe imaginile prezentate în acest film se vede că proiectul pregătit de Iulian Dascălu la București va fi cu adevărat cel mai mare și mai luxos din Europa Centrală și de Est, comparabil, poate cu La Defense - primul cartier de afaceri al Europei.
 
 
Afacerea l-ar transforma pe Dascălu în cel mai tare afacerist din România
MegaPALAS-ul de pe platforma Romexpo din București este o afacere de 3 miliarde euro. Ieșeanul Iulian Dascălu are 50% din acțiunile firmei ce ar urma să dezvolte proiectul, restul de 50% fiind la partenerii săi, multimiliardarii sud-africani de la Atterbury. 
 
palas bucuresti min
           
În vara anului trecut, înainte de inaugurarea Iulius Town Timișoara (un PALAS de 2 ori mai mare decât cel de la Iași) Dascălu spunea că Bucureștiul are nevoie de un proiect ”steag”: ”Capitala este plina de spatii de birouri si sta mult mai bine decat provincia si la retail. Dar, pentru o capitala europeana nu este suficient. Daca ne comparam cu alte capitale, precum Budapesta sau Praga, gasim proiecte mult mai bune si cred ca Bucurestiul se afla in perioada in care se pot consolida sume care sa aduca un proiect foarte mare, desi este destul de dificil. Bucurestiul are nevoie de un proiect steag pentru Europa. Consider ca este un moment bun pentru un astfel de proiect in Capitala", spunea Dascălu pe 31 mai august. 
 
palas romexpo de sus
 
Bâncuși și Enescu - ancore pentru mega PALAS-ul bucureștean
Conceptul proiectului din București gravitează, potrivit oficialilor, în jurul unei componente culturale dominante, un omagiu adus marilor valori autohtone. Aici va fi primul Muzeu de Artă din România dedicat exclusiv sculptorului Constantin Brâncuși. Totodată, pavilionul central va fi reconfigurat în Sala multifuncțională „George Enescu”, oferind Capitalei un spațiu artistic la standarde internaționale, care să stimuleze potențialul mediului cultural contemporan și care, prin evenimentele găzduite, să devină o atracție pentru publicul de entertainment inclusiv din afara țării. 
             
Proiectul integreză și pavilioanele expoziționale Romexpo, pe care le reconfigurează și modernizează într-un Centru de Conferințe și Congrese de anvergură, adaptat nevoilor unei capitale Europene. Pus în valoare de funcțiunile culturale, sociale și economice dezvoltate în jurul său, care asigură infrastructura necesară pentru organizarea evenimentelor de amploare, acesta va fi o destinație europeană în sine.
 
romexpo new center of the capital min 
 
Se promite parc pe 30% din terenul de 46 de hectare
Ca și la PALAS și Iulius Town, ancora principală a proiectului va fi un parc ochios. Pe planșele prezentate până acum dar și în film se promite că noul parc va ocupa 30% din suprafața proiectului și va face o legătură directă cu Parcul Regele Mihai I al României. Bonus, se va realiza o conexiune verde de la Piața Charles de Gaulle până în inima proiectului. 
             
Per total ar urma să apară, ca la PALAS Iași și Iulius Town Timișoara, zone verzi ancoră pentru dezvoltările comerciale și office doar că la București parcul ar urma să fie de 14 dectare (un pic mai mare decât actualul PALAS) 
 
palas romexpo 2
 
10 străzi și zone pietonale noi
Proiectul promite ample investiții în noi soluții pentru modernizarea infrastructurii rutiere și pietonale și creșterea conectivității urbane. Fluizarea traficului este deja atribuită uneia dintre cele mai mari companii specializate din Europa, incluzând crearea de noi artere rutiere și lărgirea unor benzi de circulație, dar și piste de bicicletă și facilități care contribuie la mobilitate urbană. Mai mult, va fi realizată și cea mai mare parcare din România, cu peste 12.000 de locuri, subterane și supraterane.
 
 
Se promit 30.000 joburi noi în pădurea de zgârie nori
Propunerea de revitalizare urbană include și cel mai puternic pol de business din țară, construit în conformitate cu principiile pentru „clădiri verzi”, care va contribui la consolidarea atractivității investiționale și la sustenabilitatea economică. Componenta office va concentra principalele companii multinaționale din segmentul tech și nu numai și va genera crearea a peste 30.000 de noi locuri de muncă. Totodată, alte 2.000 de locuri de muncă sunt estimate pentru perioada construcției.
 
palas romexpo 3
 
Muzeu de Istorie Monetară și Oceanariu?
Conceptul de lifestyle center va fi completat de zona de retail, și un mare spațiu destinat producătorilor și comercianților autohtoni, într-un concept de fresh market dezvoltat în premieră în România. O altă componentă anunțată de CCIR este  Muzeul de Istorie Monetară, o inițiativă în premieră națională, dar și cel mai mare Oceanariu din țară.
 
 
Piață imensă pentru producători locali
Pentru a mări popularitatea proiectului, Iulius promite amenajarea în zona Romexpo a unei pieţe destinată producătorilor locali. Va fi pratic un mall de zarzavaturi și fructe, un hotel pentru micii producători şi o sumedenie de servicii conexe.
           
Rămâne de văzut cum va integra Iulius imaginea de comerț de piață agroalimentară într-un proiect de super lux.   
 
 
Primul mare hop nedepășit
În documentele oficiale se vorbește foarte optimist despre aducerea la Romexpo a liniei de metrou ce va fi construită spre Aeroportul Otopeni. Numai că în 2018 Comisia Europeană a respins de la finanțare magistrala M6 (cea ”deviată” spre Romexpo) pe motiv că traseul trimis de Ministerul Transporturilor la Bruxelles este ilogic și greșit. De atunci MT nu a venit cu o altă propunere de finanțare pe fonduri europene a unei noi linii de metrou de la Otopeni spre PIața Victoriei (cu atingere Romexpo)
           
Acum cea mai apropiată stație de metrou de zona Romexpo este la 2,4 km.

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: Cei mai puternici ieseni

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected